Wednesday, May 13, 2015

Tak de keje cari keje.....

Assalamualaikum hello, hola, namaste,

Entry kali nie, nak cerita pasal ape yang aku buat pada 12 Mei 2015...

First thing yang aku buat ialah bangun seawal pagi sebab nak kene masak untuk dihantar ke Toto Malaysia Sdn. Bhd. (nie bkn company yg jual no ekor taw.. Not Sport Toto ok) Ttbe aku dengan my lovely mom buat catering lak... itupon masak untuk 6 orang je... jadi la kan untuk permulaan??? betul tak?

Kuih-muih dan air mak aku yang handle... Aku masak nasi goreng cina saje...hikhik... da siap sume... kul 9.20 aku da gerak dari umah nak hantar makanan... betul-betul kul 9.45 aku sampai ke kilang toto.... da hantar sume makanan ke main hall...Makanan nie dihidangkan kepada doktor dan nurse yang datang ke kilang tu...ader Health Activities katanya.... Harap sedap la sume makanan tu ye...InsyaAllah... (alamak lupe lak nak amik gmbr makanan tadi...huhuhu)

Ok da settle hantar makanan, aku teruskan perjalanan untuk aktiviti yang kedua iaitu menghidupkan kembali lesen kete aku... bese la kan skang lps tarikh bday je kene renew kan?? so aku pon g la JPJ... nasib aku datang cepat kalo x lamo la den nak tunggu giliran... bila da siap lesen nak kuar da tgk da ramai yang beratur nak amik no giliran... fuhh...nasib nasib... dan aku pon kuar dengan happy sebab lesen da renew...hikhik...

sebelum no giliran panggil kita selpi dulu...hahhaha

Settle lesen, aku teruskan perjalanan ke Majlis Perbandaran Seremban (MPS) untuk aktiviti aku yang ketiga.... Tujuan aku g MPS nie, nak amik borang jawatan kosong (dapat taw dari fb...ade kawan post..so lelaju la aku g amik borang..hihi)..... aku nie kan pengganggur so nak gak cari keje...hikhik.. da sampai MPS, beli la borang tu... beli ok bkn men mintak je dapat free... skang sume bebayo... 1 borang = rm2.00 (tidak termasuk gst ye kawan-kawan) so after gst jadi la rm2.10... aku pon beli la 2 borang.... then balik umah...

nie la borang nye...

Sampai je kat umah... rase lapo plak... sbb tak bekfes td... gigih bg orang makan tapi sendiri tak makan...hahaha... masuk umah cari mak tanye "Mak masak ke?" (igt mak tak nak masak...or tak masak lagi) Mak jawab "aku da masak da, lepas ko hantar makanan mak terus masak... tapi mak masak 1 lauk je la...boleh?" aku tak kisah la mak masak 1 lauk janji dapat makan... kalo mak tak masak pon aku akan cari makanan yang boleh aku makan...hehehe.. dan mak telah masak lauk feberet aku... ayam rendang ijau dengan kacang panjang (eh ye ke nme lauk tu??? sampai skang konfius nme lauk tu)... aku pon makan la dengan lahapnye... eh bukan-bukan... makan dengan sopannye sambil tgk tv...

Lepas makan, aku pon pergi la menyiapkan diri untuk solat Zohor... da solat.. rse ngantuk plak... so tido la aku dengan nyenyaknye... kononnye nak bgn sebelum azan Asar... sekali terbabas lak after Asar sebab cuaca petang nie sejuk... ujan lobek...hihi... tu bantai tido tak henggat dunia... ish ish ish... ape nak jadi la aku nie... tujuan nak bangun sebelum asar nak g photostat sijil-sijil yang aku ade...tapi da tido so postpone la ke malam...

Da malam, aku pon siap-siap nak kuar g photostat... pergi kedai stationary kat paroi tu... ckp dgn maca tu 

aku: nak photostat 4 set sume nie
maca: akaq nak amik kul bape?
aku: banyak ke yang nak photostat?
maca: kami ada 1 mesin ja yang boleh...nie pon ada lagi nak photostat.. akaq amik kul 10 boleh?
aku: ish lmenye...
maca: ok la 9.30.. bape set akaq?
aku : ha ok la... 9.30... 4 set taw..

sementara tunggu photostat, aku pon pergi la lepak kedai Burger Ijan... jumpe kak fara (bini abg ijan owner kedai tu).. "ha sorang jer? tak geng da?" aku pon reply "forever alone kak...hehehe...tak de la kawan keje"...then terus order kat akq tu... da dapat makanan, aku pon makan dengan lambatnya sebab nak tggu sampai 9.30 kan?? so ter selpi dengan tak sengaja nya

menu kita pada arini RTK (roti telur kentang)

Da makan sume aku pon pergi la kedai stationary tu balik...nasib da siap da... then aku pon balik umah...

Sampai umah aku pon menyiapkan la sume dokumen-dokumen yang nak dilampirkan sekali dalam borang jawatan kosong tu...then da siap terus la aku mengarang cerita dalam blog nie...hehehe

borang yang da siap ditulis...(semoga aku dapat kerja nie aamiin..)



No comments:

Post a Comment